Publiczne Przedszkole PUCHATKOWA KRAINA w Goleniowie funkcjonuje od 01 września 2016r.
SALE– posiada trzy przestronne sale dydaktyczne dla każdej grupy, wydzielone oddzielnie sanitariaty, salę zajęć korekcyjno-logopedycznych oraz gabinet psychologa.
PLAC ZABAW– przestronny, w pełni ogrodzony plac zabaw daje możliwości do codziennej zabawy na świeżym powietrzu, w przyjemnym i bezpiecznym otoczeniu.
KUCHNIA- wyśmienita, smaczna kuchnia, gdzie posiłki przygotowywane są na bieżąco według potrzeb dzieci gwarantuje odpowiedni dobór produktów, właściwą wartość energetyczną i odżywczą oraz sprzyja wyrabianiu dobrych nawyków żywieniowych. Organizacja posiłków zabezpiecza równomierną podaż energii w ciagu dnia i odpowiada na potrzeby dziecka. Dzieciom podawane jest I i II śniadanie, obiad dwudaniowy, podwieczorek.
KADRA– przedszkole zatrudnia kadrę pedagogiczną posiadającą wysokie kwalifikacje pedagogiczne w zakresie wychowania przedszkolnego, a także w miarę potrzeb kwalifikacje specjalistyczne: logopeda, psycholog, oligofrenopedagog, specjalista w zakresie gimnastyki korekcyjnej. Kadra tworzy życzliwą atmosferę współdziałania opartą na wypracowanym przez siebie kodeksie etyki zawodowej.
ZAJĘCIA– prowadzone są w oparciu o metody:
- Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
- Metoda Ruchu Rozwiajającego Weroniki Sherborne,
- Pedagogika Zabawy Klanza
- Edukacja matematyczna wg Edyty Gruszczyk- Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej
- Elementy Logorytmiki
Zajęcia dodatkowe- programy wspomagające:
- CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM
- POZNAJEMY ZAWODY
- ŚWIAT PRZYRODY
- ŚWIAT EMOCJI
- MOTORYKA DOBRA SPRAWA, Z NIĄ ZAWSZE FAJNA ZABAWA- GRUPA DELFINKÓW, WIEWIÓREK
Oferta zajęć prowadzonych w przedszkolu zapewnia realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego, a także poszerza ją o nowatorskie rozwiązania programowe, w tym oparte na idei zrównoważonego rozwoju. Kadra pedagogiczna przedszkola umożliwia dzieciom rozwój zainteresowań przyrodniczych, naukowych i technicznych oraz indywidualnych talentów. Stosowane rozwiązania metodyczne wykraczają poza katalog tradycyjnych metod wychowania przedszkolnego i zmierzają do wyzwalania ciekawości i aktywności dzieci. Są to m.in. zabawy badawcze i doświadczenia, metody oparte na teorii integracji sensorycznej, projektu, metody aktywizujące oraz wymagające twórczego myślenia. Nauczyciele współpracują z sobą i własnym przykładem potwierdzają głoszone wartości, w tym przede wszystkim wartość dobra, współpracy, zasad demokracji oraz przestrzegania praw i odpowiedzialnego wywiązywania się z obowiązków. Szczególną uwagę kadra pedagogiczna przywiązuje do kształtowania otwartości na innych ludzi i problemy pojawiające się w środowisku przyrodniczym i społecznym.