Dydaktyka

Roczny harmonogram

ROCZNY HARMONOGRAM UROCZYSTOŚCI – WYDARZEŃ

PRZEDSZKOLNYCH ROK SZKOLNY 2020-2021

SIERPIEŃ
24.08-31.08.2020 r.
GODZ. 10-12

DNI ADAPTACYJNE

WRZESIEŃ

01.09.2020 r.

ROZPOCZĘCIE ROKU

WRZESIEŃ
02.-04.09.2020 r.

GODZ.16.15

ZEBRANIA Z RODZICAMI
02.09.2020 r. Grupa Delfinki
03.09.2020 r. Grupa Wiewiórki
04.09.2020 r. Grupa Jeżyki

WRZESIEŃ
22.09.2020 r.

PIERWSZY DZIEŃ JESIENI

 PAŹDZIERNIK
29.10.2020 r.
 PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA
  PAŹDZIERNIK
30.10.2020 r.
 DZIEŃ DYNI 

LISTOPAD
10.11.2020 r.

DZIEŃ NIEPODLEGŁOŚCI

LISTOPAD
25.11.2020 r.

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

GRUDZIEŃ
07.12.2020 r.

SPOTKANIE Z MIKOŁAJEM

GRUDZIEŃ
21.12.2020 r.

PIERWSZY DZIEŃ ZIMY
Przedstawienie zimowe”-filmowe

STYCZEŃ

„DZIEŃ BABCI I DZIADKA”- laurka dźwiękowa

LUTY

BAL KARNAWAŁOWY

LUTY

ZEBRANIE Z RODZICAMI

MARZEC

22.03.2021 r.

PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY

MARZEC

KONKURS PLASTYCZNY

KWIECIEŃ
22.04.2021 r.

DZIEŃ ZIEMI

KWIECIEŃ
30.04.2021 r.

„JESTEM DOBRYM POLAKIEM”- DZIEŃ FLAGI

MAJ

DZIEŃ RODZINY

CZERWIEC

ZEBRANIE Z RODZICAMI

CZERWIEC
01.06.2021 r.

DZIEŃ DZIECKA 

CZERWIEC
21.06.2021 r.

PIERWSZY DZIEŃ LATA

CZERWIEC
21-24.06.2021 r.
ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO

Plan dnia

GRUPA JEŻYKI

oddział III- 6 LATKI ROZKŁAD DNIA W UJĘCIU TYGODNIOWYM

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

7.00-8.00

Schodzenie się dzieci, swobodna aktywność dzieci w kącikach zainteresowań

7.00-8.00

Schodzenie się dzieci, swobodna aktywność dzieci w kącikach zainteresowań

7.00-8.00

Schodzenie się dzieci, swobodna aktywność dzieci w kącikach zainteresowań

7.00-8.00

Schodzenie się dzieci, swobodna aktywność dzieci w kącikach zainteresowań 8:00 – 8:20 GIMNASTYKA PORANNA

7.00-8.00

Schodzenie się dzieci, swobodna aktywność dzieci w kącikach zainteresowań 8:00 – 8:20 GIMNASTYKA PORANNA

8.15-8.45 J.ANGIELSKI

8.00-9.00 GLOTTODYDAKTYKA

8.00-9.00 Zajęcia rozwijające motorykę małą

8.15-8:45
J. ANGIELSKI

8.20-9.00 Zajęcia rozwijające motorykę małą

9.00-9.20 Czynności higieniczno-porządkowe

I ŚNIADANIE

9.00-9.15 Czynności higieniczno-porządkowe

I ŚNIADANIE

9.00-9.20 Czynności higieniczno-porządkowe

I ŚNIADANIE

9.00-9.20 Czynności higieniczno-porządkowe

I ŚNIADANIE

9.00-9.20 Czynności higieniczno-porządkowe

I ŚNIADANIE

9.20-9.40 samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

9:15 – 9:45 RYTMIKA

9.20-9.40 samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

9.20-9.40 samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

9.20-9.40 samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

9.40-10.40 realizacja zadań edukacyjnych

zabawy ruchowe, zajęcia poznawczo-wychowawcze

9.45-10.45

realizacja zadań edukacyjnych

zabawy ruchowe, zajęcia poznawczo-wychowawcze

9.40-10.40 realizacja zadań edukacyjnych

zabawy ruchowe, zajęcia poznawczo-wychowawcze

9.40-10.40 realizacja zadań edukacyjnych

zabawy ruchowe, zajęcia poznawczo-wychowawcze

9.40-10.40 realizacja zadań edukacyjnych

zabawy ruchowe, zajęcia poznawczo-wychowawcze

10.50 -11.10 czynności higieniczne i

II ŚNIADANIE

11.00 -11.20 czynności higieniczne i

II ŚNIADANIE

10.50 -11.10 czynności higieniczne i

II ŚNIADANIE

10.50 -11.10 czynności higieniczne i

II ŚNIADANIE

10.50 -11.10 czynności higieniczne i

II ŚNIADANIE

11.10-12.30

samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

zabawy zorganizowane i dowolne na placu zabaw

12.30-13.00

Zajęcia WSPOMAGAJĄCE ROZWÓJ DZIECKA

11.20-13.00

samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

zabawy zorganizowane i dowolne na placu zabaw

11.00-12.30

samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

zabawy zorganizowane i dowolne na placu zabaw

12.30-13.00

Zajęcia WSPOMAGAJĄCE ROZWÓJ DZIECKA

11.00-12.30

samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

zabawy zorganizowane i dowolne na placu zabaw

12.30-13.00

Zajęcia WSPOMAGAJĄCE ROZWÓJ DZIECKA

11.00-12.30

samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

zabawy zorganizowane i dowolne na placu zabaw

12.30-13.00

Zajęcia WSPOMAGAJĄCE ROZWÓJ DZIECKA

13.00-13.30

czynności higieniczne i OBIAD

13.00-13.30

czynności higieniczne i OBIAD

13.00-13.30

czynności higieniczne i OBIAD

13.00-13.30

czynności higieniczne i OBIAD

13.00-13.30

czynności higieniczne i OBIAD

13.30-14.30

relaksacja, odpoczynek- (higiena układu nerwowego) słuchanie bajek lub muzyki

13.30-14.30

leżakowanie-relaksacja, odpoczynek- (higiena układu nerwowego) słuchanie bajek lub muzyki

13.30-14.30

relaksacja, odpoczynek- (higiena układu nerwowego) słuchanie bajek lub muzyki

13.30-14.30

relaksacja, odpoczynek- (higiena układu nerwowego) słuchanie bajek lub muzyki

13.30-14.30

relaksacja, odpoczynek- (higiena układu nerwowego) słuchanie bajek lub muzyki

14.30-14.45 PODWIECZOREK i czynności higieniczne

14.30-14.45 PODWIECZOREK i czynności higieniczne

14.30-14.45 PODWIECZOREK i czynności higieniczne

14.30-14.45 PODWIECZOREK i czynności higieniczne

14.30-14.45 PODWIECZOREK i czynności higieniczne

14.45-16.00

oczekiwanie na rodziców zabawy dowolne, stolikowe, konstrukcyjne, manipulacyjne

14.45-16.00

oczekiwanie na rodziców zabawy dowolne, stolikowe, konstrukcyjne, manipulacyjne

14.45-16.00

oczekiwanie na rodziców zabawy dowolne, stolikowe, konstrukcyjne, manipulacyjne

14.45-16.00

oczekiwanie na rodziców zabawy dowolne, stolikowe, konstrukcyjne, manipulacyjne

14.45-16.00

oczekiwanie na rodziców zabawy dowolne, stolikowe, konstrukcyjne, manipulacyjne

GRUPA DELFINKI

oddział 1- 3 LATKI ROZKŁAD DNIA W UJĘCIU TYGODNIOWYM

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

7.00-8.00

Schodzenie się dzieci, swobodna aktywność dzieci w kącikach zainteresowań

7.00-8.00

Schodzenie się dzieci, swobodna aktywność dzieci w kącikach zainteresowań

7.00-8.00

Schodzenie się dzieci, swobodna aktywność dzieci w kącikach zainteresowań

7.00-8.00

Schodzenie się dzieci, swobodna aktywność dzieci w kącikach zainteresowań

7.00-8.00

Schodzenie się dzieci, swobodna aktywność dzieci w kącikach zainteresowań

8.00-8.20 Czynności higieniczno-porządkowe

I ŚNIADANIE

8.00-8.20 Czynności higieniczno-porządkowe

I ŚNIADANIE

8.00-8.20 Czynności higieniczno-porządkowe

I ŚNIADANIE

8.00-8.20 Czynności higieniczno-porządkowe

I ŚNIADANIE

8.00-8.20 Czynności higieniczno-porządkowe

I ŚNIADANIE

8.20 -8.50 realizacja zadań edukacyjnych

zabawy ruchowe, zajęcia poznawczo-wychowawcze

8.45-9.00 j. ANGIELSKI

9.10 -9.20 realizacja zadań edukacyjnych

zabawy ruchowe, zajęcia poznawczo-wychowawcze

9.20-10.00 samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

8.30-9.15 realizacja zadań edukacyjnych

realizacja zadań edukacyjnych zabawy ruchowe, zajęcia poznawczo-wychowawcze

9.15-9.45 samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

9:50-10:05 RYTMIKA

8.20-8.50 samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

8.50 -9.35 realizacja zadań edukacyjnych

zabawy ruchowe, zajęcia poznawczo-wychowawcze

9.35-10.00 samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

8.30-8.50 Gimnastyka poranna

8.45-9.00 j. ANGIELSKI

9.10-9.50 realizacja zadań edukacyjnych

zabawy ruchowe, zajęcia poznawczo-wychowawcze

9.50-10.00 samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

8.30-8.50 Gimnastyka poranna

8.50 -9.35 realizacja zadań edukacyjnych

zabawy ruchowe, zajęcia poznawczo-wychowawcze

9.35-10.00 samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

10.00-10.20 czynności higieniczne i

II ŚNIADANIE

10.10-10.30 czynności higieniczne i

II ŚNIADANIE

10.00-10.20 czynności higieniczne i

II ŚNIADANIE

10.00-10.20 czynności higieniczne i

II ŚNIADANIE

10.00-10.20 czynności higieniczne i

II ŚNIADANIE

10.20 -11.30

samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

zabawy zorganizowane i dowolne na placu zabaw

11.30-12.00 Zajęcia WSPOMAGAJĄCE ROZWÓJ DZIECKA

10.30 -11.30

samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

zabawy zorganizowane i dowolne na placu zabaw

11.30-12.00 Zajęcia WSPOMAGAJĄCE ROZWÓJ DZIECKA

10.25 -12.00

samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

zabawy zorganizowane i dowolne na placu zabaw

10.20 -11.30

samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

zabawy zorganizowane i dowolne na placu zabaw

11.30-12.00 Zajęcia WSPOMAGAJĄCE ROZWÓJ DZIECKA

10.25 -12.00

samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

zabawy zorganizowane i dowolne na placu zabaw

12.00-12.30

czynności higieniczne i OBIAD

12.00-12.30

czynności higieniczne i OBIAD

12.00-12.30

czynności higieniczne i OBIAD

12.00-12.30

czynności higieniczne i OBIAD

12.00-12.30

czynności higieniczne i OBIAD

12.30-14.30

leżakowanie-relaksacja, odpoczynek- (higiena układu nerwowego) słuchanie bajek lub muzyki

12.30-14.30

leżakowanie-relaksacja, odpoczynek- (higiena układu nerwowego) słuchanie bajek lub muzyki

12.30-14.30

leżakowanie-relaksacja, odpoczynek- (higiena układu nerwowego) słuchanie bajek lub muzyki

12.30-14.30

leżakowanie-relaksacja, odpoczynek- (higiena układu nerwowego) słuchanie bajek lub muzyki

12.30-14.30

leżakowanie-relaksacja, odpoczynek- (higiena układu nerwowego) słuchanie bajek lub muzyki

14.30-14.45 PODWIECZOREK i czynności higieniczne

14.30-14.45 PODWIECZOREK i czynności higieniczne

14.30-14.45 PODWIECZOREK i czynności higieniczne

14.30-14.45 PODWIECZOREK i czynności higieniczne

14.30-14.45 PODWIECZOREK i czynności higieniczne

14.45-16.00

oczekiwanie na rodziców zabawy dowolne, stolikowe, konstrukcyjne, manipulacyjne

14.45-16.00

oczekiwanie na rodziców zabawy dowolne, stolikowe, konstrukcyjne, manipulacyjne

14.45-16.00

oczekiwanie na rodziców zabawy dowolne, stolikowe, konstrukcyjne, manipulacyjne

14.45-16.00

oczekiwanie na rodziców zabawy dowolne, stolikowe, konstrukcyjne, manipulacyjne

14.45-16.00

oczekiwanie na rodziców zabawy dowolne, stolikowe, konstrukcyjne, manipulacyjne

GRUPA WIEWIÓRKI

oddział 2 3 LATKI ROZKŁAD DNIA W UJĘCIU TYGODNIOWYM

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

7.00-8.00

Schodzenie się dzieci, swobodna aktywność dzieci w kącikach zainteresowań

7.00-8.00

Schodzenie się dzieci, swobodna aktywność dzieci w kącikach zainteresowań

7.00-8.00

Schodzenie się dzieci, swobodna aktywność dzieci w kącikach zainteresowań

7.00-8.00

Schodzenie się dzieci, swobodna aktywność dzieci w kącikach zainteresowań

7.00-8.00

Schodzenie się dzieci, swobodna aktywność dzieci w kącikach zainteresowań

8.00-8.25 samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

8.00-8.25 samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

8.00-8.25 samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

8.00-8.20 Gimnastyka poranna

8.00-8.20 Gimnastyka poranna

8.25-8.55 Czynności higieniczno-porządkowe

I ŚNIADANIE

8.25-8.55 Czynności higieniczno-porządkowe

I ŚNIADANIE

8.25-8.55 Czynności higieniczno-porządkowe

I ŚNIADANIE

8.25-8.55 Czynności higieniczno-porządkowe

I ŚNIADANIE

8.25-8.55 Czynności higieniczno-porządkowe

I ŚNIADANIE

9.00-9.15 j. ANGIELSKI

9.30-10.15 realizacja zadań edukacyjnych

zabawy ruchowe, zajęcia poznawczo-wychowawcze

10.15-10.25 samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

9.00-9:45 realizacja zadań edukacyjnych zabawy ruchowe, zajęcia poznawczo-wychowawcze

9.45-10.10 samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

10:10-10:25 RYTMIKA

9.00-9.45 realizacja zadań edukacyjnych

zabawy ruchowe, zajęcia poznawczo-wychowawcze

9.45-10.25 samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

9.00-9.15 j. ANGIELSKI

9.30-10.15 realizacja zadań edukacyjnych

zabawy ruchowe, zajęcia poznawczo-wychowawcze

10.15-10.25 samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

9.00-9.45 realizacja zadań edukacyjnych

zabawy ruchowe, zajęcia poznawczo-wychowawcze

9.45-10.25 samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

10.25-10.45 czynności higieniczne i

II ŚNIADANIE

10.35 -10.55 czynności higieniczne i

II ŚNIADANIE

10.25-10.45 czynności higieniczne i

II ŚNIADANIE

10.25-10.45 czynności higieniczne i

II ŚNIADANIE

10.25-10.45 czynności higieniczne i

II ŚNIADANIE

10.45 -12.00

samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

zabawy zorganizowane i dowolne na placu zabaw

12.00-12.30 Zajęcia WSPOMAGAJĄCE ROZWÓJ DZIECKA

11.00 -12.30

samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

zabawy zorganizowane i dowolne na placu zabaw

10.45 -12.00

samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

zabawy zorganizowane i dowolne na placu zabaw

12.00-12.30 Zajęcia WSPOMAGAJĄCE ROZWÓJ DZIECKA

10.45 -12.00

samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

zabawy zorganizowane i dowolne na placu zabaw

12.00-12.30 Zajęcia WSPOMAGAJĄCE ROZWÓJ DZIECKA

10.45 -12.00

samodzielne i zespołowe

zabawy dowolne w sali w kącikach zainteresowań

zabawy zorganizowane i dowolne na placu zabaw

12.00-12.30 Zajęcia WSPOMAGAJĄCE ROZWÓJ DZIECKA

12.30-13.00

czynności higieniczne i OBIAD

12.30-13.00

czynności higieniczne i OBIAD

12.30-13.00

czynności higieniczne i OBIAD

12.30-13.00

czynności higieniczne i OBIAD

12.30-13.00

czynności higieniczne i OBIAD

13.00-14.30

leżakowanie-relaksacja, odpoczynek- (higiena układu nerwowego) słuchanie bajek lub muzyki

13.00-14.30

leżakowanie-relaksacja, odpoczynek- (higiena układu nerwowego) słuchanie bajek lub muzyki

13.00-14.30

leżakowanie-relaksacja, odpoczynek- (higiena układu nerwowego) słuchanie bajek lub muzyki

13.00-14.30

leżakowanie-relaksacja, odpoczynek- (higiena układu nerwowego) słuchanie bajek lub muzyki

13.00-14.30

leżakowanie-relaksacja, odpoczynek- (higiena układu nerwowego) słuchanie bajek lub muzyki

14.30-14.45 PODWIECZOREK i czynności higieniczne

14.30-14.45 PODWIECZOREK i czynności higieniczne

14.30-14.45 PODWIECZOREK i czynności higieniczne

14.30-14.45 PODWIECZOREK i czynności higieniczne

14.30-14.45 PODWIECZOREK i czynności higieniczne

14.45-16.00

oczekiwanie na rodziców zabawy dowolne, stolikowe, konstrukcyjne, manipulacyjne

14.45-16.00

oczekiwanie na rodziców zabawy dowolne, stolikowe, konstrukcyjne, manipulacyjne

14.45-16.00

oczekiwanie na rodziców zabawy dowolne, stolikowe, konstrukcyjne, manipulacyjne

14.45-16.00

oczekiwanie na rodziców zabawy dowolne, stolikowe, konstrukcyjne, manipulacyjne

14.45-16.00

oczekiwanie na rodziców zabawy dowolne, stolikowe, konstrukcyjne, manipulacyjne

Zajęcia dodatkowe

 ZAJĘCIA RYTMICZMO-MUZYCZNE- KAŻDY WTOREK

 

9.15-9.45 PUCHATKOWA KRAINA GRUPA JEŻE
9.50-10.05 PUCHATKOWA KRAINA GRUPA DELFINKI
10.10-10.25 PUCHATKOWA KRAINA GRUPA WIEWIÓRKI

 

 

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

 

8.15-8.45

WTOREK,CZWARTEK

PUCHATKOWA KRAINA GRUPA JEŻYKI
8.45-9.00

WTOREK,CZWARTEK

PUCHATKOWA KRAINA GRUPA DELFINKI
9.00-9.15

WTOREK,CZWARTEK

PUCHATKOWA KRAINA GRUPA WIEWIÓRKI

 

 

POZNAJEMY ZAWODY

 

Zawód jest zbiorem zadań, zespołem czynności wyodrębnionych w wyniku społecznego podziału pracy, będących świadczeniami na rzecz innych osób, wykonywany przez poszczególne osoby i wymagający odpowiednich kwalifikacji oraz atrybutów. Dzieci w wyniku spotkań z przedstawicielami różnych zawodów będą miały okazje poznać zasady pracy, zakres czynności, wyposażenie jakie jest niezbędne przy wykonywaniu poszczególnych zadań, a tym samym rozbudzić w sobie pasję do poznawania wybranego zawodu.

ówny cel:

Cele szczegółowe

  • Zapoznanie dzieci z atrybutami poszczególnych zawodów-profesji

  • kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowania w instytucjach i urzędach

  • wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych

  • poznawanie pracy zawodowej własnych rodziców oraz rodziców innych dzieci

  • rozpoznawanie po stroju osób pełniących ważne funkcje społeczne, np. strażaka, policjanta, lekarza

  • kształtowanie umiejętności skupiania uwagi, uważnego słuchani

  • pomaganie dzieciom w zrozumieniu zagrożeń i przyswojenie zasad zachowania się
    w obliczu zagrożenia

  • wdrażanie do poszanowania pracy ludzi wybranych zawodów

  • poszerzenie zasobu słownictwa o nieznane dotąd wyrażenia związane z określonym zawodem

  • przełamywanie nieśmiałości w stosunku do osób obcych

  • współpraca przedszkola ze środowiskiem lokalnym

  • współpraca przedszkola z rodzicami

 

Planowane osiągnięcia dzieci:

– zna zasady kulturalnego zachowania się w instytucjach i urzędach

– rozpoznaje i nazywa wybrane zawody

– rozpoznaje atrybuty wybranych zawodów-profesji

 wie, na czym polega praca ludzi różnych zawodów;

– wie, jakie korzyści płyną z pracy ludzi;

– potrafi określić, jaki zawód chciałoby wykonywać; opowiada o nim, udziela odpowiedzi na pytania dotyczące zainteresowań tym zawodem

– prezentuje przed grupą rówieśniczą wybrany przez siebie zawód

– nazywa etapy edukacji

– nazywa czynności, których lubi się uczyć

– zna zasady bezpiecznego zachowania się

– umie współdziałać w grupie

– zna znaczenie nowych wyrażeń związanych z określonym zawodem;

– pokonuje nieśmiałość w określonych sytuacjach; formułuje pytania na określony temat;

– podejmuje próby dyskusji w zespole. 

PLANOWANE ZAWODY W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

 

SPRZEDAWCA
LEŚNICZY
AKTOR
KOMINIARZ
BIBLIOTEKARZ
MECHANIK SAMOCHODOWY
GARNCARZ
KRAWIEC
STRAŻAK

 

ŚWIAT PRZYRODY MOIM PRZYJACIELEM

 

 

Projekt realizowany będzie w raz na dwa miesiące, od października do maja w roku szkolnym 2019/20.

Cel edukacyjny: Rozbudzenie ciekawości świata, poznawanie dzieci ze zjawiskami na świecie; ukazywanie różnorakich struktur podłoża, wody, powietrza, prowadzenie doświadczeń i wzbudzanie zainteresowania otaczającym światem.

Cel ogólny: Kształtowanie poszanowania dla otaczającego środowiska przyrodniczego.

Cele szczegółowe:

Budzenie i aktywizowanie ciekawości oraz aktywności poznawczej dziecka.

Rozwijanie zainteresowań technicznych i przyrodniczych.

Stawianie i rozwiązywanie problemów, dostrzeganie związków między przyczyną, a skutkiem.

Poznanie prostych zjawisk przyrodniczo-fizycznych

Odkrywanie piękna i złożoności środowiska przyrodniczego.

Kształtowanie postawy poszanowania zwierząt i środowiska przyrodniczego

Inicjowanie samodzielnych działań dzieci w naturalnym środowisku.

Wzbogacenie słownika dziecięcego o nowe pojęcia.

Budowanie więzi społecznych na płaszczyźnie grupy, przedszkola, przedszkola i rodziny.

Przestrzeganie zasad współdziałania przy pracy.

Kształtowanie postaw proekologicznych w różnych sytuacjach

Poprawnie nazywa badane przedmioty i zjawiska.

Poprawnie nazywa urządzenia techniczne.

Rozumie rzeczywistość w sposób uważny i otwarty.

Dba o stan środowiska społeczno –przyrodniczego.

HARMONOGRAM PRACY Z DZIEĆMI:

Temat

Zadanie

Cele operacyjne

Termin

Liście, mech i leśne twory

Spacer do pobliskiego lasu, gromadzenie materiału przyrodniczego, zabawy zorganizowane w lesie/ na łonie natury w znanym sobie miejscu (Zabawy: „Z górki na pazurki”, „Zabawy w liściach”, „Coś w pobliżu na głoskę…”, przytulanie się do drzewa, dotykanie kory, szukanie mchu i wyjaśnienie, że wskazuje północ, słuchanie bajki na łonie natury, itp.

Praca plastyczna: kasztaniaki, zwierzęta z liści, itp.

*dziecko potrafi określić cechy charakterystyczne jesiennej pogody

* doświadcza po przez zetknięcie się z naturą

* ćwiczy chód

* rozwija sprawność ruchową i sensoryczną

październik

Zabawy na śniegu

Zorganizowanie zabaw na dworze w pobliskiej okolicy. Zabawy typu: zjeżdżanie z górki na reklamówkach / sankach , rzucanie się śnieżkami, dotykanie śniegu, orzełki na śniegu, lepienie bałwana. Dokarmianie ptaków w lesie / na łonie natury po przez przygotowane wcześniej karmniki.

Doświadczanie poprzez dotyk.

Praca plastyczna : lodowy witraż:

Malowanie dłońmi i stopami farbami plakatowymi po zamarzniętej tafli wody przygotowanej w misce

https://mojedziecikreatywnie.pl/2014/01/lodowy-witraz/

*dziecko potrafi określić cechy charakterystyczne zimowej pogody

* doświadcza po przez zetknięcie się z naturą

* ćwiczy chód

* rozwija sprawność ruchową i sensoryczną

grudzień

„Jak rozmawiać trzeba z psem?, czyli jak odnosić się do zwierząt domowych”

Spotkanie z pracownikiem TOZ Goleniów

Nauka obchodzenia się z psem, dotykanie zwierzęcia.

Praca plastyczna:wyklejanie konturu psa patyczkami/drewienkami zebranymi w lesie

*tworzenie poczucia bezpieczeństwa i zaufania wobec zwierzęcia

* nauka poszanowania zwierząt
*nauka poprawnego obchodzenia się ze zwierzętami

luty

„W gospodarstwie””

Wycieczka do gospodarstwa agroturystycznego : Smętowice

Praca plastyczna: zwierzęta wiejskie stworzone z zebranego na miejscu materiału przyrodniczego

*tworzenie poczucia bezpieczeństwa i zaufania wobec zwierzęcia

* nauka poszanowania zwierząt
*nauka poprawnego obchodzenia się ze zwierzętami

kwiecień